Beleidsnotitie telecommunicatie
invitel ondersteunt uw besluitvormingsproces door middel van het opstellen van een beleidsnotitie telecommunicatie met heldere beslispunten.
De razendsnelle ontwikkelingen die plaatsvinden op het gebied van telecommunicatie en/of organisatorische veranderingen kunnen het noodzakelijk maken om kritisch te kijken naar de inzet van telecommunicatievoorzieningen. Bij veel organisaties is geen specifiek beleid op het gebied van telecommunicatie uitgewerkt. Telecommunicatie maakt soms onderdeel van een integraal ICT beleidsplan, maar blijft hierin vaak onderbelicht. Vanwege het belang van telecommunicatie voor de meeste organisaties kan een specifieke beleidsnotitie telecommunicatie derhalve zeer wenselijk zijn.
Een beleidsnotitie telecommunicatie is veelal een logisch vervolg op inventarisatie van behoeften en/of visieontwikkeling. Een beleidsnotitie geeft richting aan de uitvoering en het proces rondom de inzet van telecommunicatievoorzieningen binnen uw organisatie en vormt een gedegen basis voor besluitvorming door het directieteam.
Onderwerpen die anno 2012 in een telecom beleidsnotitie worden vervat zijn onder meer: het nieuwe werken, de verstrekking van communicatiemiddelen aan medewerkers, de inzet van unified communications, het stellen van randvoorwaarden voor overheidsaanbestedingen of RFP trajecten.