Mantelovereenkomst en SLA
invitel ondersteunt u bij het opstellen van de juiste contractvoorwaarden en het vastleggen van eenduidige service levels met uw leverancier(s).
Of u nu via een RFP of via een overheidsaanbesteding een contract sluit met een leverancier, het verdient altijd aanbeveling om gemaakte afspraken vast te leggen in een centrale wederzijdse (mantel)overeenkomst. Het is daarbij in veel gevallen mogelijk om uw eigen inkoopvoorwaarden binnen de (mantel)overeenkomst leidend te laten zijn. Aangezien u met uw leverancier een partnership wilt aangaan is het zinvol om aanvullingen of wensen van de leverancier nadrukkelijk te overwegen (bijvoorbeeld tijdens een nota van inlichtingen), aangezien telecommunicatie maatwerk is en een aantal specifieke juridische uitgangspunten duidelijk benoemd dienen te worden.
Aanvullend op een mantelovereenkomst is het zaak om service level management met uw leverancier af te spreken. Hieronder wordt het afsluiten van een transparante SLA met service levels, periodiek leveranciersoverleg en een periodieke evaluatieprocedure verstaan. Met service level management houdt u zowel uzelf als uw leverancier scherp gedurende de uitvoering van de (mantel)overeenkomst.
Ook tijdens de looptijd van een bestaande overeenkomst kan het zinvol zijn om aanvullende afspraken te maken omtrent service level management, zeker indien uw huidige leverancier regelmatig steken laat vallen.